VVD Voorschoten blij met toekomstig Lammenschansplein

Op 15 feb jl. tekenden Boskalis Nederland en de Provincie Zuid Holland definitief het contract voor de aanpassing van het Lammenschansplein. De Europaweg in Leiden wordt verbreed naar 2 x 2 rijstroken tussen de A4 en het Lammenschansplein. Onderdeel van het plan is ook een ophoging van de beweegbare Lammebrug. Die krijgt straks een doorvaarthoogte van 5,50 meter en hoeft daardoor veel minder vaak open voor de scheepvaart.

Jaap Haubrich, VVD Voorschoten: “Heel goed dat deze belangrijke uitvalsroute voor Voorschoten nu definitief aangepakt wordt. De capaciteit van de N206 was al heel lang niet toereikend meer en als de brug in de spits open gaat loopt de vertraging enorm op. Waar we ook blij mee zijn is dat we al in 2022 via onze collega’s van de VVD Zuid Holland aandacht hebben kunnen vragen voor de veiligheid gedurende de werkzaamheden van de Voorschotense scholieren die in Leiden naar school gaan. Aangezien Voorschoten zelf geen middelbare school heeft zijn veilige fietsroutes ook buiten onze eigen gemeente extra belangrijk voor onze jeugd.

Velen komen dagelijks langs het Lammenschansplein in Leiden”. Jeroen van Dijken VVD Zuid-Holland: ‘Naar aanleiding van dit signaal uit Voorschoten hebben we in de Commissie Bereikbaarheid en Energie in september 2022 de veiligheid van de fietsers onder de aandacht kunnen brengen bij de Gedeputeerde. Dit punt is daarna expliciet meegenomen in de aanbesteding die nu gegund is aan Boskalis. De verwachting is dat de werkzaamheden eind 2027 klaar zijn”