Bart Lavrijsen

Als geboren en getogen Voorschotenaar voel ik me sterk verbonden met dit dorp. Niet alleen omdat mijn ‘roots’ hier liggen, maar ook omdat Voorschoten een heel fijne gemeente is om te wonen. Voorschoten heeft uitstekende scholen, goede sportvoorzieningen en veel groen. We hebben goede verbindingen met het openbaar vervoer en in onze wijken is het prettig wonen. De historische Voorstraat met haar oude Lindebomen, de prachtige oude buitenplaatsen en de Vliet maken Voorschoten uniek in de regio.

Voorschoten kent een hechte en actieve gemeenschap. Er is een bruisende verenigingsleven dat gedragen wordt door betrokken ondernemers en duizenden vrijwilligers. Dankzij hun inzet is Voorschoten de mooie gemeente die ze is.

Het is belangrijk om dit alles ook voor de toekomst te behouden. We moeten onze Voorschotense identiteit koesteren, maar vernieuwing en innovatie niet uit de weg gaan. Alleen dàn komen we verder en kunnen we nieuwe uitdagingen aan. Ambities moeten realistisch zijn en maatregelen effectief. De VVD zie ik als de partij die hieraan een belangrijke bijdrage kan leveren.

Sinds 2018 ben ik gemeenteraadslid voor de VVD in Voorschoten. Thema’s waar wij de afgelopen jaren mee aan de slag zijn gegaan zullen ook in de toekomst belangrijke onderwerpen zijn: woningbouw, klimaat, bereikbaarheid & verkeer, veiligheid, economie, onderwijs en zorg. Ik wil mij daarvoor inzetten. Want ik zie het als een grote uitdaging om ook de komende jaren een bijdrage te mogen leveren aan het Voorschoten van de toekomst: een levendig dorp waar het voor jong en oud prettig wonen, werken en recreëren is.