Veel vernieuwing op kandidatenlijst VVD Voorschoten

De ledenvergadering van de VVD Voorschoten heeft woensdagavond 6 december jl. haar kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. En bij de eerste 8 kandidaten staan 5 nieuwkomers, waarmee de VVD kiest voor een mix van vers bloed en ervaring.

De lijsttrekker is Nanning Mol, sinds een half jaar wethouder in Voorschoten, gevolgd door Sjoerd van den Dool, de huidige fractievoorzitter, op 2. Op 3 staat Katrien van Meenen, die veel ervaring heeft met sociaal-maatschappelijke vraagstukken en het creëren van werk voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Op 4 staat Bart Lavrijsen, een geboren Voorschotenaar die werkzaam is bij Bureau Halt, waar hij zich bezighoudt met het bestrijden en voorkomen van jeugdcriminaliteit. In zijn vrije tijd is hij actief als voorzitter van de EHBO Vereniging Voorschoten. Op 5 staat André in ’t Veen, gepensioneerd rijksambtenaar, actief in het ouderenwerk en als voorzitter van de Harmonie Voorschoten. Op 6 staat Paul de Bruijn, werkzaam bij sportmerk Precor, ervaring als raadslid elders en landelijk actief bij de VVD voor de commissie sport en bewegen. Op 7 staat Bram Reinke, een jonge jurist die actief is in de financiële dienstverlening. Op 8 staat Martine van Koppen-Zoun, met 25 jaar onze jongste kandidaat en werkzaam als gedragsconsulent voor honden. Verder staan er veel vertrouwde Voorschotenaren op de lijst, zoals voormalig Tweede Kamerlid Helma Neppérus en ondernemers Mark van Rooyen, Jasper Suijten en Hans van den Boogaardt.

De volledige lijst:

1. Nanning Mol (lijsttrekker)

2. Sjoerd van den Dool

3. Katrien van Meenen